Digital adhd-upplevelse

Nu har du möjlighet att boka den världsunika digitala upplevelsen från ADHD-lådan, med eller utan någon av våra föreläsningar, till er verksamhet eller kommande evenemang. Det här alternativet riktar sig till er som inte har möjlighet eller behov av att hyra den fysiska ADHD-lådan, utan endast vill ta del av digitala upplevelsen.

Upplevelsen, som spelas upp på och med hjälp av 13 tablets från Samsung, består av två delar som ger en unik inblick i och förståelse för de utmaningar och svårigheter som två vardagssituationer kan medföra för människor som lever med adhd. Den ena situationen utspelar sig i kollektivtrafiken – på väg till skolan – och den andra under ett provtillfälle i skolan/klassrummet. Mer information hittar du här!

Boka till er verksamhet!
Kontakta oss via ”Messenger-ikonen” i det nedre vänstra hörnet, ring +46 (0) 739 332 012 eller klicka på ”Skicka bokningsförfrågan!” nedan för att få mer information och kostnadsförslag.

Skicka bokningsförfrågan!


Exempel på hur det kan se ut när digitala upplevelsen monteras & demas på uppdrag av våra kunder.

Vad ingår när man bokar digitala upplevelsen?

  • Hyra och demo av digitala upplevelsen under en hel- eller halvdag (antal personer som hinner testa/dag: ca 300 – 360 st).
  • En person från Underbara ADHD som sköter demo, transport, montering och demontering av upplevelsen och dess tillhörande utrustning (t ex mikrofonstativ, bordshållare för surfplattor, mörkläggande gardiner/tyger).
  • Reflektionsmaterial med frågor och övningar som kan göras individuellt eller i grupp – efter att ni tagit del av upplevelsen.

Vad behöver finnas hos er?

  • Ett rum (t ex konferens-/mötesrum) där upplevelsen kan monteras och demonstreras under hela tiden för bokningen. Rummet bör helst inte vara mindre än H: 2 m B: 2,5 m L: 2,5 m.
  • I rummet behöver det finnas el, ett grenuttag, tre stolar och ett bord (t ex elevbord/skolbänk) som är ca H: 72 cm, B: 70 cm, L: 60 cm stort.
  • En stege vid montering och demontering av utrustning/material till digitala upplevelsen.
  • För fullständiga villkor, vänligen skicka en bokningsförfrågan till jojje@underbaraadhd.se eller ring +46 (0) 739 332 012.


Kuriosa
ADHD-lådan lanserades under politikerveckan i Almedalen, Visby, sommaren 2017. Sedan dess har den hyrts in av/till en rad olika kommuner, regioner, skolor, företag, temadagar, konferenser och events. Till exempel Bokmässan, Webbdagarna, ESSENCE-konferensen, ADHD-veckan, Psykiatriveckan i Falköping, Humana, SIME, Anders Wall-föreläsningen, Slush (FIN), Djurgårdens IF Fotboll, Johnson & Johnson, Norrtälje kommun, Kungsälvs kommun, Stockholms stad, Linköpings kommun, Lidingö stad, Karlstads kommun, Malå kommun, Markaryds kommun, Norsjö kommun, Region Halland, Örebro universitet, Lågaffektiva Dagar, Region Kronoberg och Studieförbundet Vuxenskolan. Sedan lanseringen har ADHD-lådan också lockat tiotusentals besökare. Däribland Satya Nadella, VD för Microsoft, Caroline Nelson, VD för H&M i Sydafrika, H.M. Drottning Silvia, Laura Mattarella, Italiens första dam, H.K.H. Prins Daniel, H.K.H. Prins Constantijn av Nederländerna, Gustav Fridolin, Sveriges f d utbildningsminister samt Christopher Gillberg, professor inom barn- och ungdomspsykiatri.